Geplaatst op

Krijgt u genoeg omega-3?

epax purity omega-3 visolieEr is geen “vaste” aanbevolen dagelijkse hoeveelheid omega-3 waarover alle deskundigen het eens zijn, maar het algemeen aanvaarde aantal aanbevolen op basis van studies die over vele jaren werden uitgevoerd, is 600-800 mg omega-3 vetzuren als voedingssupplement om het hart en gezondheid te optimaliseren *.

Als u meestal magere vis zoals kabeljauw en schol eet, moet u veel grotere hoeveelheden eten om genoeg omega-3 te krijgen. Magere vis bevat slechts ongeveer 0,2 gram omega-3 per 100 gram vis (overeenkomend met een kleine filet). Vette vis zoals zalm, haring en makreel bevatten tot 15 keer meer omega-3.

Hoe groter de mate van verwerking, hoe minder omega-3 er in vis zit. Gemarineerde haring bevat slechts ongeveer 1,5 gram per 100 gram vis. Het is dus een goed idee om uw dagelijkse hoeveelheid omega-3 aan te vullen.

Doe de test – Krijgt u genoeg omega-3?
Hoeveel vis heeft u de laatste twee weken gegeten? Een portie vis is gelijk aan een middelgrote portie warm eten of het beleg op twee boterhammen (100 gram vis).

Gedurende de laatste twee weken heb ik ongeveer gegeten:
porties magere vis zoals kabeljauw, vissticks, visballen, etc.
porties halfvette vis, meestal als beleg, zoals tonijn, haring, kabeljauw, en viscakes.
porties vette vis zoals haring, zalm, makreel (ook in tomatensaus).
gram omega-3
Dit is ongeveer het aantal gram omega-3 wat u in de afgelopen twee weken gegeten heeft. U heeft ongeveer 15 gram omega-3 nodig om de vitaliteit van uw lichaam en een goede gezondheid van het hart te behouden*.
Bekijk de zuiverheid en percentages epa/dha van een omega-3 van farmaceutische kwaliteit; WINOmeg3complex.

* Deze uitspraken zijn niet beoordeeld door de FDA. Deze producten zijn niet bedoeld om een ziekte te diagnosticeren, behandelen, genezen of voorkomen.
Geplaatst op

Winrgy, energie die goed voor je is

winrgy suikervrije energie superfooodsEnergie is iets wat iedereen wil. Winrgy geeft een energieboost die 4-6 uur aanhoudt, zonder dat je last krijgt van een dip of nervositeit.

Winrgy is suikervrij en combineert op unieke wijze essentiële vitaminen, mineralen en aminozuren in een energiek supplement.

Winrgy is ideaal voor ieder moment dat je moet presteren. Granaatappelsmaak.

Real Nutrition. Real Fast.™ Tot 30 september met extra korting!

Geplaatst op

“5 a day” niet genoeg groenten en fruit

5 a day is niet genoeg

“5 a day”vijf porties groenten en fruit per dag, werd al in 1990 door de WHO (World Health Organization) geadviseerd. Veel landen namen dat advies over, sommigen adviseerden zelfs meer. In Nederland is 5 a day” nooit echt van de grond gekomen. Onterecht blijkt uit meerdere studies. Een dieet dat zeven porties fruit en groenten bevat vermindert het overlijdensrisico enorm volgens een meerjarige Londense studie. (Katie Falkenberg / Los Angeles Times)

Niet dat de meeste mensen zelfs vijf porties groenten en fruit per dag eten, maar het blijkt dat zelfs dat niet genoeg is om de beste bescherming tegen ziekte en vroegtijdig overlijden te krijgen, aldus de onderzoekers die ook tot de conclusie kwamen dat groenten beter zijn dan fruit.

Wordt dit de oproep voor minstens “zeven per dag”?

“We vonden een sterke omgekeerde relatie tussen de groente- en fruitconsumptie en alle oorzaken van overlijden,” meldde de onderzoekers in het “Journal of Epidemiology and Community Health”.

“We hebben aangetoond dat diegene die zeven of meer porties groenten en fruit per dag eten het minste risico op overlijden door welke oorzaak dan ook hebben”, schreven de onderzoekers, geleid door Oyinlola Oyebode van het “University College” in Londen. Maar, zeiden zij, zelfs mensen die weten dat ze meer groenten en fruit moeten eten hebben problemen dat ook werkelijk te doen: moeite met het veranderen van gewoonten, gebrek aan motivatie, gebrek aan tijd en kosten.

“Terwijl zeven porties groenten als veel klinkt, zijn de porties vrij klein. Amper een half kopje gekookte bladgroenten telt als een portie, net als ongeveer een dozijn kleine wortelen of zes asperges”, zegt Andy Bellatti, een geregistreerde diëtist. Zelfs in 2010, onderzocht door het “Centers for Disease Control and Prevention”, eet slechts een kwart van de Amerikaanse volwassenen drie of meer keer per dag groenten, zei hij.

Jennie Cook, cateraar uit Los Angeles, meent dat het niet echt moeilijk is, als je een de planning in de gaten houdt.

“Het eerste wat je moet doen is het maken van een prioriteit,” zegt ze. Zet je keuken vol met producten, “zodat het eerste wat je doet in de ochtend is zeggen: “Ik ga mijn berry smoothie maken en voor de lunch een salade. En voor het diner heb ik pompoen en wat spinazie.”

Cook kookt natuurlijk. Een probleem voor veel Amerikanen erkent ze is dat te veel mensen niet weten hoe of niet de tijd nemen om te koken.

Ze voelt zich zo veel beter wanneer haar dieet groenten bevat. Idealiter eet ze drie porties tijdens lunch, misschien in een grote salade en drie porties bij het avondeten, met één of twee porties bij het ontbijt.

Bellatti zei ook; terwijl het eten van porties groeten en fruit belangrijk is, “Ik denk dat de top dieet prioriteit voor de Amerikanen moet zijn om de grote hoeveelheden van sterk bewerkte voedingsmiddelen in de dagelijkse porties te verminderen.”

De onderzoekers merkten op dat ze een verband vonden tussen sterfte en consumptie – niet een oorzaak-en-gevolg relatie. Wat ontbreekt om die conclusie te maken, zeiden ze, zijn aspecten als de overeenkomt tussen calorieën en zout verbruik.

De “World Health Organization” raadde al in 1990 mensen aan minstens vijf porties groenten en fruit per dag te eten – “5 a day” – om zich te beschermen tegen hart- en vaatziekten en sommige vormen van kanker. Dit advies werd later gevolgd door diverse nationale overheden

In het huidige onderzoek, gebruikten wetenschappers de 2001-08 Health Surveys voor Engeland voor meer dan 65.000 mensen van 35 jaar en ouder, die, in tegenstelling tot sommige andere populatie monsters, een willekeurige nationale steekproef bevatten. Zij rapporteerden een gemiddelde van 3,8 porties eten – waarvan 1,5 portie groenten. De studie gaf geen uitsluitsel over hoeveel van die 3,8 porties patat was, dat namelijk bovenaan veel lijsten van groenteconsumptie staat.

Het eten van minstens zeven porties groenten en fruit is gekoppeld aan een 42% lager risico op overlijden door alle oorzaken, 25% lager aan overlijden door kanker en 31% lager aan overlijden aan hart-en vaatziekten of een beroerte, na uitsluiting van de overlijdensgevallen in het eerste jaar van de controleperiode.

vertaling artikel in LA Times

Daily Lift: 16 porties groenten en fruit.
59 soorten groenten in Cool Mint en 59 soorten fruit in Mixed Berry.
Gezond, makkelijk en betaalbaar.

Geplaatst op

Probiotica in Daily Lift

probiotica Lactobacillus acidophilus daily lift

De voordelen van het probioticum Lactobacillus acidophilus

Lactobacillus acidophilus heeft “buitengewone” voordelen voor uw gezondheid, schrijft Sarah Wernick, Ph.D., en Gary Huffnagle, Ph.D., in hun boek, “The Probiotics Revolution“. L. acidophilus is één van vele stammen van vriendelijke bacteriën, zogenaamde probiotica, en veruit de meest gebruikte, volgens de Universiteit van Maryland Medical Center. Als u L. acidophilus integreert in uw dagelijkse leven, zult u een aantal van deze voordelen voor uzelf ontdekken.

Voorkomen diarree
L. acidophilus kan, volgens de Universiteit van Maryland Medical Center, de ernst van diarree veroorzaakt door het eten van bedorven voedsel helpen voorkomen en verminderen. Het kan ook helpen bij infectieuze diarree veroorzaakt door verschillende virussen en bacteriën zoals E. coli en astrovirus.

Vermindering vaginale infectie
The National Institutes of Health meldde dat L. acidophilus een effectieve behandeling is tegen bacteriële infecties van het vaginale gebied. Hoewel L. acidophilus normaliter oraal wordt ingenomen wordt het vaak in tabletvorm genomen bij behandeling van deze infecties.

Optimaliseren goede bacteriën 
Wanneer u antibiotica gebruikt zal dat alle bacteriën in uw spijsverteringskanaal doden, met inbegrip van de goede bacteriën. L. acidophilus probiotica kan helpen dit weer in evenwicht te brengen en het spijsverteringskanaal herpopuleren met goede bacteriën. Daarnaast kan het helpen tegen algemene bijwerkingen van antibiotica zoals kramp en winderigheid, volgens een rapport in “The Journal of Otolaryngology

Lactose ondersteuning bij spijsvertering
Wanneer u lactose-intolerant bent kan L. acidophilus helpen bij het ongemak en de symptomen die komen door het eten van zuivel en ondersteuning bieden bij het verteren ervan, meldt het “National Center for Complementary and Alternative Medicine”.

Cholesterol controle
L. acidophilus kan helpen de low-density-lipoproteïnen (LDL cholestrol), beter bekend als “slecht” cholesterol, te verlagen en tegelijkertijd het totale niveau van cholesterol in het bloed doen verminderen stelt het “National Institutes of Health”.

Allergie afweer
Rudimentair onderzoek toont aan dat L. acidophilus kan helpen tegen een pollen allergie, blijkt uit een gerandomiseerde placebo-gecontroleerde studie gepubliceerd in het september 2005 nummer van het tijdschrift “Bioscience, Biotechnology, and Biochemistry”. Het “National Institutes of Health” meldt dat aanvullend onderzoek nodig is om beter inzicht te verkrijgen in de werkzaamheid van het probioticum tegen allergieën.

 

Daily Lift bevat het probioticum Acidophilus en helpt bij het optimaliseren van een goede darmflora.
Nu kopen.

Geplaatst op

Hoe krijg je 59 verschillende groenten of fruit in je smoothie

Smoothie Daily Lift 3 for free

Hoe krijg je 59 verschillende groenten of fruit in je smoothie?

Het is een uitdaging om vijf of meer porties fruit en groenten per dag te binnen te krijgen. Altijd moeite mee gehad. Het is niet echt leuk om worteltjes, selderij of spruitjes te eten. Plus, het eten van een salade is tijdrovend, zeker als je weinig tijd hebt en niet wilt gaan zitten om te eten. Dus wat is de oplossing?

Een grote, heerlijke Groene Daily Lift of Rode Mixed Berry Smoothie!